Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2219)
Forma i typ
Książki
(2218)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2166)
nieokreślona
(29)
tylko na miejscu
(18)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(2199)
Czytelnia
(16)
Pracownia cymeliów
(2)
Autor
Suchodolski Bogdan
(21)
Kupisiewicz Czesław
(20)
Wołoszynowa Lidia
(19)
Doroszewski Witold
(17)
Pilecka Władysława
(17)
Pilecki Jan
(15)
Skorupka Stanisław
(14)
Witwicki Władysław
(14)
Włodarski Ziemowit
(14)
Auderska Halina
(13)
Manteuffel Tadeusz
(12)
Gdowski Bogusław
(11)
Klemensiewicz Zenon
(11)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(11)
Pluciński Edmund
(11)
Dobrzański Tadeusz
(10)
Tatarkiewicz Władysław
(10)
Brzeziński Jerzy
(9)
Kieniewicz Stefan
(9)
Krawcewicz Stanisław
(9)
Kruszewski Krzysztof
(9)
Tomaszewski Tadeusz
(9)
Żebrowska Maria
(9)
Arnold Stanisław
(8)
Kotarbiński Tadeusz
(8)
Kozielecki Józef
(8)
Kołakowski Leszek
(8)
Markiewicz Henryk
(8)
Ossowska Maria
(8)
Suchodolski Bodgan
(8)
Baley Stefan
(7)
Dykcik Władysław
(7)
Godlewski Michał
(7)
Górski Eugeniusz
(7)
Kurkowska Halina
(7)
Leitner Roman
(7)
Mikrut Adam
(7)
Piaget Jean
(7)
Platon
(7)
Sęk Helena
(7)
Wroczyński Ryszard
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Śliwerski Bogusław
(7)
Żakowski Wojciech
(7)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(6)
Kuźma Józef
(6)
Mika Stanisław
(6)
Przetacznik-Gierowska Maria
(6)
Szewczuk Włodzimierz
(6)
Szymczak Mieczysław
(6)
Słodowy Adam
(6)
Tyszkowa Maria
(6)
Wyczesany Janina
(6)
Łąkowski Rafał
(6)
Adamek Irena
(5)
Baran Jolanta
(5)
Greniewski Henryk
(5)
Góralski Andrzej
(5)
Harwas-Napierała Barbera
(5)
Hulek Aleksander
(5)
Hutnikiewicz Artur
(5)
Ingarden Roman
(5)
Johnson Robert L
(5)
Kościelska Małgorzata
(5)
Krzyżanowski Julian
(5)
Kula Witold
(5)
Kulczycka-Saloni Janina
(5)
Kurcz Ida
(5)
Kwieciński Zbigniew
(5)
Legowicz Jan
(5)
Lewicki Andrzej
(5)
Leśniak Kazimierz
(5)
Materska Maria
(5)
McCann Vivian
(5)
Obuchowski Kazimierz
(5)
Pieter Józef
(5)
Rakowska Alicja
(5)
Reykowski Janusz
(5)
Schaff Adam
(5)
Spionek Halina
(5)
Staszic Stanisław
(5)
Strelau Jan
(5)
Trempała Janusz
(5)
Uhorczak Franciszek
(5)
Wyczańska Irena
(5)
Węgrzecki Adam
(5)
Zawadzki Jerzy
(5)
Zierhoffer August
(5)
Zimbardo Philip G
(5)
Śnieżyński Marian
(5)
Żółkiewski Stefan
(5)
Arystoteles
(4)
Białostocki Jan
(4)
Borkowski Witold
(4)
Brzezińska Anna
(4)
Chauvin Remy
(4)
Chauvin Rémy
(4)
Dmochowski Jerzy
(4)
Dobrowolski Zygmunt
(4)
Estreicher Karol
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(151)
1990 - 1999
(194)
1980 - 1989
(389)
1970 - 1979
(654)
1960 - 1969
(628)
1950 - 1959
(163)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(2219)
Język
polski
(2219)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Temat
Polska
(88)
Filozofia
(59)
Psychologia
(45)
Matematyka
(42)
Pedagogika
(41)
Dziecko
(40)
Fizyka
(39)
Maszyny
(36)
Wychowanie
(35)
Nauczanie
(34)
Elektrotechnika
(30)
Psychologia rozwojowa
(27)
Komputery
(26)
Pedagogika specjalna
(25)
Technika
(25)
Język polski
(23)
dziecko
(23)
Dziecko upośledzone umysłowo
(22)
Psychologia wychowawcza
(22)
Psychologia społeczna
(21)
język polski
(21)
Literatura polska
(20)
Sztuka
(20)
Etyka
(19)
nauczanie
(19)
Elektronika
(18)
filozofia
(18)
psychologia
(18)
wychowanie
(18)
Encyklopedia polska
(17)
Logika
(17)
Nauka
(17)
pedagogika
(17)
Nauczyciele
(16)
Osobowość
(16)
Szkolnictwo wyższe
(16)
słownik polski
(16)
Kultura
(15)
Metale
(15)
Uczenie się
(15)
uczenie się
(15)
Metodologia
(14)
Mowa
(14)
Obrabiarki
(14)
Rysunek techniczny
(14)
nauczyciele
(14)
Młodzież
(13)
Skrawanie
(13)
Szkolnictwo
(13)
Nauki społeczne
(12)
Psychoterapia
(12)
Wytrzymałość materiałów
(12)
osobowość
(12)
Chemia
(11)
Majsterkowanie
(11)
Niepełnosprawni
(11)
Psychologia kliniczna
(11)
Religia
(11)
Socjologia
(11)
psychologia społeczna
(11)
Antropologia filozoficzna
(10)
Autyzm
(10)
Biologia
(10)
Dziecko niepełnosprawne
(10)
Historia
(10)
Przemysł
(10)
Półprzewodniki
(10)
Tworzywa sztuczne
(10)
dziecko upośledzone umysłowo
(10)
literatura polska
(10)
pamięć
(10)
Automatyka
(9)
Korozja i erozja
(9)
Maszyny elektryczne
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Oświata
(9)
Teoria poznania
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
pedagogika specjalna
(9)
Dydaktyka
(8)
Elektroenergetyka
(8)
Geometria wykreślna
(8)
Gry i zabawy ruchowe
(8)
Logopedia
(8)
Motywacja
(8)
Odlewnictwo
(8)
Pedagogika społeczna
(8)
Praca
(8)
Spawalnictwo
(8)
Społeczeństwo
(8)
Statystyka matematyczna
(8)
Stosunki interpersonalne
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Układy elektryczne
(8)
dziecko niepełnosprawne
(8)
młodzież
(8)
młodzież szkolna
(8)
niepełnosprawni
(8)
psychoterapia
(8)
szkolnictwo
(8)
Temat: czas
2001-
(5)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Nauka i badania
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
2219 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39209 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Miasto Poznań i okolica / Helena Szafran. - Poznań : Wydawnictwa Naukowe, 1959. - 377 s., [4] k. tabl. złoż. : il., mapki ; 21 cm.
(Wielkopolska w oczach przyrodnika / Polskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk ; Nr 3)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23738 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37012 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36705 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Środki audiowizualne w glottodydaktyce / Antoni Markunas. - Poznań : Wydawnictwa Naukowe UAM, 1984. - 179 s., [1] k. tabl. : rys. ; 24 cm.
(Technologia Kształcenia ; Nr 12)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36789 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Skrytp dla studentów II i III roku studiów zaocznych bibliotekoznawstwa i informacji naukowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Pr.40568, Pr.39338 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Zabawki - przypatkowo napotkane przedmioty; 2. Zabawki - przedmioty codziennego użytku; 3. Zabawki grajęce, dzwoniące, mrugające; 4. Zabawki miękkie, lekkie, puszyste, przytulanki; 5. Zabawki do dmuchania, poruszane siłą strumienia wydychanego powietrza; 6. Zabawki - najprostsze składanki i łamanki z papieru; 7. Zabawki zręcznościowe; 8. Zabawki mechaniczne; 9. Kukiełki, kostiumy i rekwizyty teatralne; 10. Zabawki - zestawy do zabaw tematycznych; 11. Zabawki aktywizujące ruchowo - sprzęt sportowy; 12. Zabawki pozostałe; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40492, W.38826, W.38830, W.38828, W.38827 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. KEN w Krakowie ; Nr 268)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40723, 40566 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37024 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3384 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28723 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 212)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Praktyka znacząca rozwojowo: 1.1. Właściwości rozwojowe - znaczenie pojęcia; 1.2. Kształtowanie się i rozwój aktywności dziecka od urodzenia do wieku wczesnoszkolnego; 1.3. Ocena rozwojowa dzieci a programy nauczania; 1.3.1. Ocena rozwojowa dzieci w relacjach dom - przedszkole - szkoła; 1.3.2. Program nauczania i jego cechy; 1.3.3. Relacje między rozwojowym programem nauczania a systemem wychowania w domu; 1.4. Podsumowanie; Rozdział 2. Pożądane cechy interakcji dorosły - dziecko w praktyce rozwojowej; Rozdział 3. Optymalna rozwojowo praktyka do trzeciego roku życia dziecka: 3.1. Uwarunkowania rozwojowe; 3.2. Rozwój dziecka w pierwszym roku życia; 3.3. Maluchy i ich rozwój; 3.4. Podstawowe uwarunkowania optymalnej opieki nad niemowlętami i maluchami oraz ich doświadczeń; 3.5. Podsumowanie; Rozdział 4. Składniki rozwojowej praktyki dla niemowląt i maluchów: 4.1. Charakterystyka zachowań dorosłych w stosunku do niemowląt; 4.2. Omówienie praktyki rozwojowej korzystnej i niekorzystnej dla dzieci w wieku poniemowlęcym; 4.3. Korzystna rozwojowo praktyka dla trzylatków; 4.4. Podsumowanie; Rozdział 5. Optymalne doświadczenia w programach wychowania dla dzieci w wieku przedszkolnym: 5.1. Uczenie się dzieci w wieku przedszkolnym; 5.2. Zintegrowane składniki praktyki korzystnej i niekorzystnej dla dzieci w wieku przedszkolnym; 5.3. Zmiany i wyzwania okresu przejściowego; 5.4. Podsumowanie; Rozdział 6. Korzystna rozwojowo praktyka dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym: 6.1. Rozwój i uczenie się dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6.1.1. Rozwój fizyczny; 6.1.2. Rozwój poznawczy; 6.1.3. Rozwój socjalno-emocjonalny i moralny; 6.2. Indywidualne różnice między dziećmi i dobór praktyki korzystnej rozwojowo; 6.3. Składniki praktyki korzystnej i niekorzystnej w programach nauczania dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6.4. Podsumowanie; Rozdział 7. Popularyzacja praktyki rozwojowej w wychowaniu małego dziecka: 7.1. Świadomość wychowawcza rodziców; 7.2. Odpowiedzialność nauczycieli za poziom praktyki rozwojowej; 7.3. Rola nadzoru pedagogicznego w zakresie praktyki rozwojowej; 7.4. Strategie informacyjne o odpowiedniej praktyce rozwojowej; 7.5. Podsumowanie; Zakończenie; Zestaw prac popularno-naukowych dla rodziców i wychowawców przedszkoli (żłobków) i nauczycieli klas I-III o tematyce gier i zabaw, gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, wychowania estetycznego; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39019, W.39309 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40391 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38557, W.38558, W.38560, W.38559, W.38561 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. KEN w Krakowie ; Nr 102)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40392 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42874, W.42873 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do drugiego wydania polskiego; Słowo wstępne; Przedmowa; Wprowadzenie. Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych; Część historyczna: Rozdział I. Dydaktyka tradycyjna i jej podstawy psychologiczne; 1. "Zasada poglądowości" jako podstawa dydaktyki tradycyjnej; 2. Psychologiczne podstawy dydaktyki tradycyjnej; 3. Krytyka dydaktyki tradycyjnej; Dzieła cytowane; Rozdział II. Dydaktyka szkoły aktywnej; 1. W. A. Lay: Dydaktyka oparta na "podstawowej reakcji psychologicznej" (wrażenie - opracowanie - wyrażenie); Dzieła cytowane; 2. J. Dewey i E. Clapárede: Dwie dydaktyki oparte na "instrumentalnej interpretacji myślenia"; Dzieła cytowane; 3. G. Kerchensteiner: Dydaktyka dyscypliny umysłowej; Dzieła cytowane; Część psychologiczna: Rozdział III. Obraz i operacja; 1. Co stanowi podstawowy element myślenia: obraz czy operacja?; 2. Funkcja obrazu w myśleniu operacyjnym; 3. Obrazy i operacje jako formy interioryzowania działań; 4. Aktywność umysłowa ucznia w szkole tradycyjnej rozpatrywana z punktu widzenia teorii interioryzacji; Rozdział IV. Nawyk i operacja; 1. Struktura reakcji nabywanych w szkole tradycyjnej; 2. Nawyk odnoszący się do działań na symbolach a operacja; 3. Operacja a współpraca uczniów; Rozdział V. Badanie, problemy i tworzenie operacji; 1. Badanie jako punkt wyjścia dla tworzenia operacji; 2. Kierowanie badaniami za pomocą problemu; Rozdział VI. Asymilacja; 1. Problem przyswajania sobie wiedzy a asymilacja sensoryczno-motoryczna; 2. Rozwój asymilacji; 3. Ogólna definicja procesu asymilacji; Dzieła cytowane; Część dydaktyczna: Rozdział VII. Tworzenie operacji poprzez badania prowadzone przez ucznia; 1. Nauczanie powinno umożliwiać uczniowi wykonywanie operacji; 2. Poglądowy wykład nauczyciela w nauczaniu tradycyjnym; 3. Tradycyjna maieutyka a badania prowadzone przez ucznia; Rozdział VIII. Problem jako projekt działania; 1. Problem jako projekt działania efektywnego; 2. Problem jako projekt działania praktycznego; 3. Działanie rzeczywiste i działanie fikcyjne; 4. Przebieg jednostki lekcyjnej uwzględniającej badania prowadzone przez ucznia; Rozdział IX. Kilka uwag na temat badań prowadzonych przez uczniów w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, geografii, historii i języka ojczystego; 1. Badanie procesów w naukach ścisłych; 2. Badanie w nauczaniu historii i geografii; 3. Kontrast jako środek dydaktyczny w nauczaniu języka ojczystego; Rozdział X. Współpraca uczniów i "ćwiczenie operacyjne"; 1. Dyskusja ogólna i praca zespołów uczniowskich; 2. Dydaktyczna funkcja "ćwiczenia operacyjnego"; 3. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania operacji bezpośredniej z operacją odwrotną; 4. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania z łącznością składania operacji; 5. Porównywanie operacji i pojęć bliskoznacznych; 6. Uwagi na temat asymilowania form przestrzennych oraz nauczania rysunku; 7. Proces stopniowego interioryzowania operacji; Dzieła cytowane; Część eksperymentalna: Rozdział XI. Eksperyment dydaktyczny nad wprowadzeniem obliczania obwodu i pola powierzchni prostokąta: myśli przewodnie; 1. Zasady dydaktyczne eksperymentu; 2. Materiał nauczania objęty eksperymentem; 3. Ogólna koncepcja eksperymentu; 4. Warunki szkolne w każdej z obu klas eksperymentalnych; 5. Badania wstępne; Rozdział XII. Lekcje prowadzone według zasad dydaktyki ("Klasa nowa"); 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Porównywanie pól powierzchni za pomocą "kwadratu pomiarowego" (efektywne wykonywanie operacji mierzenia); 3. Lekcja trzecia: Podział prostokąta na pasy i kwadraty i mnożenie liczby kwadratów, zawartych w każdym pasie, przez liczbę pasów (wykrycie mnożenia, ćwiczenie operacyjne); 4. Lekcja czwarta: Obliczanie powierzchni prostokąta (przedstawienie graficzne operacji bezpośredniej); 5. Lekcja piąta: Konkretne przygotowanie asymetrycznego rozwiązywanie operacji odwrotnych); 6. Lekcja szósta: Graficzne przedstawienie operacji odwrotnej; 7. Lekcja siódma: Powtarzanie trzech operacji; Rozdział XIII. Lekcje przeprowadzane według zasad dydaktyki tradycyjnej; 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Jednostki służące do mierzenia powierzchni; 3. Lekcja trzecia: Obliczanie pola powierzchni prostokąta; 4. Lekcja czwarta: Działanie odwrotne; 5. Lekcja piąta: Powtórzenie trzech operacji; Rozdział XIV. Wyniki i charakterystyka eksperymentu; 1. Badania końcowe i ocena prac; 2. Ogólne wyniki eksperymentu; 3. Szczegółowe porównanie i omówienie wyników eksperymentu; 4. Wnioski: Psychologiczna i pedagogiczna interpretacja eksperymentu; Dzieła cytowane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.853, 227, 861, 855, 857 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do drugiego wydania polskiego; Słowo wstępne; Przedmowa; Wprowadzenie. Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych; Część historyczna: Rozdział I. Dydaktyka tradycyjna i jej podstawy psychologiczne; 1. "Zasada poglądowości" jako podstawa dydaktyki tradycyjnej; 2. Psychologiczne podstawy dydaktyki tradycyjnej; 3. Krytyka dydaktyki tradycyjnej; Dzieła cytowane; Rozdział II. Dydaktyka szkoły aktywnej; 1. W. A. Lay: Dydaktyka oparta na "podstawowej reakcji psychologicznej" (wrażenie - opracowanie - wyrażenie); Dzieła cytowane; 2. J. Dewey i E. Clapárede: Dwie dydaktyki oparte na "instrumentalnej interpretacji myślenia"; Dzieła cytowane; 3. G. Kerchensteiner: Dydaktyka dyscypliny umysłowej; Dzieła cytowane; Część psychologiczna: Rozdział III. Obraz i operacja; 1. Co stanowi podstawowy element myślenia: obraz czy operacja?; 2. Funkcja obrazu w myśleniu operacyjnym; 3. Obrazy i operacje jako formy interioryzowania działań; 4. Aktywność umysłowa ucznia w szkole tradycyjnej rozpatrywana z punktu widzenia teorii interioryzacji; Rozdział IV. Nawyk i operacja; 1. Struktura reakcji nabywanych w szkole tradycyjnej; 2. Nawyk odnoszący się do działań na symbolach a operacja; 3. Operacja a współpraca uczniów; Rozdział V. Badanie, problemy i tworzenie operacji; 1. Badanie jako punkt wyjścia dla tworzenia operacji; 2. Kierowanie badaniami za pomocą problemu; Rozdział VI. Asymilacja; 1. Problem przyswajania sobie wiedzy a asymilacja sensoryczno-motoryczna; 2. Rozwój asymilacji; 3. Ogólna definicja procesu asymilacji; Dzieła cytowane; Część dydaktyczna: Rozdział VII. Tworzenie operacji poprzez badania prowadzone przez ucznia; 1. Nauczanie powinno umożliwiać uczniowi wykonywanie operacji; 2. Poglądowy wykład nauczyciela w nauczaniu tradycyjnym; 3. Tradycyjna maieutyka a badania prowadzone przez ucznia; Rozdział VIII. Problem jako projekt działania; 1. Problem jako projekt działania efektywnego; 2. Problem jako projekt działania praktycznego; 3. Działanie rzeczywiste i działanie fikcyjne; 4. Przebieg jednostki lekcyjnej uwzględniającej badania prowadzone przez ucznia; Rozdział IX. Kilka uwag na temat badań prowadzonych przez uczniów w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, geografii, historii i języka ojczystego; 1. Badanie procesów w naukach ścisłych; 2. Badanie w nauczaniu historii i geografii; 3. Kontrast jako środek dydaktyczny w nauczaniu języka ojczystego; Rozdział X. Współpraca uczniów i "ćwiczenie operacyjne"; 1. Dyskusja ogólna i praca zespołów uczniowskich; 2. Dydaktyczna funkcja "ćwiczenia operacyjnego"; 3. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania operacji bezpośredniej z operacją odwrotną; 4. Ćwiczenie operacyjne wymaga powiązania z łącznością składania operacji; 5. Porównywanie operacji i pojęć bliskoznacznych; 6. Uwagi na temat asymilowania form przestrzennych oraz nauczania rysunku; 7. Proces stopniowego interioryzowania operacji; Dzieła cytowane; Część eksperymentalna: Rozdział XI. Eksperyment dydaktyczny nad wprowadzeniem obliczania obwodu i pola powierzchni prostokąta: myśli przewodnie; 1. Zasady dydaktyczne eksperymentu; 2. Materiał nauczania objęty eksperymentem; 3. Ogólna koncepcja eksperymentu; 4. Warunki szkolne w każdej z obu klas eksperymentalnych; 5. Badania wstępne; Rozdział XII. Lekcje prowadzone według zasad dydaktyki ("Klasa nowa"); 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Porównywanie pól powierzchni za pomocą "kwadratu pomiarowego" (efektywne wykonywanie operacji mierzenia); 3. Lekcja trzecia: Podział prostokąta na pasy i kwadraty i mnożenie liczby kwadratów, zawartych w każdym pasie, przez liczbę pasów (wykrycie mnożenia, ćwiczenie operacyjne); 4. Lekcja czwarta: Obliczanie powierzchni prostokąta (przedstawienie graficzne operacji bezpośredniej); 5. Lekcja piąta: Konkretne przygotowanie asymetrycznego rozwiązywanie operacji odwrotnych); 6. Lekcja szósta: Graficzne przedstawienie operacji odwrotnej; 7. Lekcja siódma: Powtarzanie trzech operacji; Rozdział XIII. Lekcje przeprowadzane według zasad dydaktyki tradycyjnej; 1. Lekcja pierwsza: Obwód prostokąta; 2. Lekcja druga: Jednostki służące do mierzenia powierzchni; 3. Lekcja trzecia: Obliczanie pola powierzchni prostokąta; 4. Lekcja czwarta: Działanie odwrotne; 5. Lekcja piąta: Powtórzenie trzech operacji; Rozdział XIV. Wyniki i charakterystyka eksperymentu; 1. Badania końcowe i ocena prac; 2. Ogólne wyniki eksperymentu; 3. Szczegółowe porównanie i omówienie wyników eksperymentu; 4. Wnioski: Psychologiczna i pedagogiczna interpretacja eksperymentu; Dzieła cytowane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31358, W.31359 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27827 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27834, 25086 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej